Andra advent

andra ljuset tänt..
Tack o lov att november är över. December är här och det är så mysigt.
Vet inte om jag försöker övertala mig själv om att det är mysigt eller om det verkligen är mysigt..
Jag har snösprejat fönstrena i köket och det blev genast julstämning. Adventsljusstakarna satte jag upp förra helgen och julklapparna är inköpta men inte inslagna. Man får ju spara lite julpyssel till lite närmare inpå jul. Dessutom har jag gjort misstaget förr om åren att slå in julklapparna för tidigt, och sen minns jag inte riktigt vad jag köpt...

Jag har rensat i arbetsrummet idag, det har faktiskt tagit hela dagen! Men, jag har vänt på varenda papper och pryl och vägt in om jag ska behålla det eller inte. En hel plastsäck står nu vid ytterdörren och väntar på att få komma till återvinningscentralen. Massor med fina ritpapper i olika färger står i en väska vid ytterdörren och väntar på att få komma till dotterns skola. Skönt att de kan komma till lite nytta.

Stora sonen har börjat arbeta på Liseberg idag igen, efter ett uppehåll på sisådär 5 veckor...
Han hade åkt iväg i sina svarta lågskor så det blev riktigt kallt att stå där och jobba.. han gör nog inte om det misstaget igen.. det är ju lite skillnad på att jobba vintern mot sommaren..
Han berättade att det har varit riktigt mycket folk där och han var fundersam på om gästerna verkligen hade tyckt att det var roligt där med tanke på besöksantalet... Förhoppningsvis så var mertalet nöjda och tyckte att deras dag på Liseberg var minnesvärd.

Har läst Vimmelmammans blogg ikväll.. det är en av de bloggar som jag tycker mycket om att läsa. Hon kämpar på och för mig är det jättemärkligt att livet liksom bara fortsätter när allt är uppochner. Men, vad har man för val? Man kan ju inte ge upp och lägga sig ner och självdö liksom...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0